Krokodillen, bloeddorstige muggen en pielenlikkers - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu Krokodillen, bloeddorstige muggen en pielenlikkers - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu

Krokodillen, bloeddorstige muggen en pielenlikkers

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

na een zinderend spannend weekend vol krokodillen en muggen is de week alweer aangebroken, en wat voor een week! huilende patienten, pielenlikkers (zoals een huisgenoot het noemde) voor de deur en een verplichte vrije dag ivbm het suikerfeest. klinkt heerlijk, niet waar?!

hier even een globaal overzicht hoe deze paar dagen eruit zagen:

zaterdagochtend:
om half 6 rammelt de wekker, met nog het een en ander aan promillages in m'n bloed en 1,5 uur slaap achter de rug dwing ik mezelf om mijn heerlijke warme zachte bed te verlaten. de meeste spullen zijn (gelukkig!) al gepakt dus vertrekken we ruim een uur later met een bus vol stagiaires richting Nickerie. na een tussenstop bij de markt in Nickerie en bij de zeedijk (wat veel te veel op Nederland leek op een hindoetempel na) kwamen we bij onze gids aan die ons verder zou leiden. met bootjes gingen we het land verder in, we hebben een heerlijk eindje gevaren.
op een gegeven moment kwamen we bij een groot open water aan, hier stonden in het water 3 huizen, 2 oude vervallen krotten en 1 knalroze huis. helaas zaten wij in 1 van de bouwvallen.
zonder elektriciteit en gas of wat dan ook. wat een leven, prachtig! na onze hangmatten tussen een paar balken te hebben geinstalleerd gingen we vis vangen. we kropen de bootjes weer in en kwamen bij de netten die uitgezet waren aan. natuurlijk ging ik ook even het water in, of liever gezegd, modderbad; ik zonk slechts een halve meter weg. we hebben vissen en krabben gevangen die Laura heeft geleerd om te vermoorden (de vissen dan, krabben zijn eng) terwijl wij de vissen die nog leefden weer de vrijheid gaven omdat ze zo zielig zaten te happen.. ik denk dat ik voor de partij van de dieren ga stemmen, al die zielige visjes..

's avonds zou het gebeuren: de kaaimannentocht! met de broek in de sokken, lange mouwen en een kapuchon op tegen de muggen (met de wens dat het iets kouder zou gaan worden) stapten we wederom de bootjes weer in. gewapend met deet en een zaklamp begon het avontuur, eerst was het vooral genieten van de onaangetaste beeldschone sterrenhemel maar hierna kwam het echte werk; zorgen dat je met je zaklamp over het water scheen zodat je de ogen van de krokodillen zou spotten. we hebben er best veel gezien! een beetje jammer was dat de muggen bloeddorstiger waren dan de krokodillen en hierdoor zelfs door je spijkerbroek en vest prikten. vreemd genoeg heb ik er geen 1 muggenbult aan overgehouden.

de volgende dag voeren we door een ander stuk natuurgebied wat heel gaaf was, we hebben knalrode vogels gezien, erg mooi! het was echt een dagje genieten!

helaas eindigde die weer in ruim 4 uur in de bus zitten..

de rest van de week was erg leuk! het werk is heerlijk en ik krijg eindelijk het gevoel dat ik ook echt nuttig kan zijn in het ziekenhuis.

vanmorgen hadden we een pielenlikker voor het huis staan, het blijkt dat hij zo af en toe eens naar ons huis komt rijden en zich vervolgens openlijk bevredigd in de hoop dat wij het zien. helaas was ik er vandaag op de vroege ochtend getuige van, gelukkig niet op de nuchtere maag!
1x hebben we hem weg kunnen jagen maar hierna (toen Timo toevallig even weg was) kwam hij weer, Laura is naar boven gerend en heeft er een foto van gemaakt terwijl hij ranzige dingen tegen mij zei, de smeerlap! de foto zal binnenkort naar de politie gaan.

wat een avonturen he! ik vind het wel weer genoeg geweest voor vandaag, ik hou jullie op de hoogte!
liefs, Sandra

  • 02 Oktober 2008 - 08:31

    Eileen:

    lieve lieve nicht!!

    Je moet weten dat we echt super erg missen ik hoop zo dat je het naar je zin hebt
    het klinkt allemaal we heel lachwekkend heb hier wel ff gelachen hoor,, wel voorzichtig doen want wil straks niet een nicht die een been mist omdat een krokodil haar berongelijk uit een bootje trok.. moet er niet aan denken!
    nou super veel plezier enne ik wacht op je volgende verhaal:D

    dikke kus en knuff je nichie (L)

  • 02 Oktober 2008 - 13:53

    Pimm:

    hee lieve san!
    zo te lezen heb je het wel naar je zin daar ver weg :D wel raar idee hoor dat je zo ver weg zit, mjaa over 2 maanden is het alweer december joh ;)
    njaa geniet er nog even van, succes in het ziekenhuis met al je bezigheden enn schrijf maar snel weer een verhaaltje!

    dikke kus, pim

  • 02 Oktober 2008 - 17:12

    Meer:

    nog 1 x die pielenlikker voor je huis en je belt hop, ik kom persoonlijk zijn ballen amputeren zonder verdoving. Wat een mafkees!!!;)
    veel fotos maken he!!:D
    love you meer

  • 02 Oktober 2008 - 19:43

    Dino En Mijkie:

    whahahahaha pielenlikkers!! Hoe lang is ie :P hehe.
    Schiet em maar verrot! Mag van ons!! Vieze vent!
    Lachuh man die krokodillen! Heb je nog veel fotos gemaakt?! Tot snel weer op skype!
    Love you!!!!
    Dikke kus van ons. miss you!!!

  • 05 Oktober 2008 - 14:28

    Jessica:

    Aahh doodeng daar man! Ik zou serieus in mn broek schijten als ik krokodillenogen zie, was zeker jouw idee weer San:P
    Maar goed ik vind ook dat die pielenlikker alleen nog zn broek mag uitdoen achter een paar tralies;)
    byeeee,
    Liefs

  • 12 Oktober 2008 - 12:14

    Anneleen:

    Dag Sandra!

    Van je moeder hoorde ik dat je tegenwoordig op Suriname zit. Heb zojuist even je belevenissen gelezen, wat superrelaxt allemaal! Klinkt echt leuk en interessant.
    Ik wens je een superleuke tijd toe, geniet er zo hard mogelijk van!

    Liefs,
    Anneleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 16282

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 31 Januari 2011

Zuid Afrika

11 September 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: