Party at Par'bo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu Party at Par'bo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu

Party at Par'bo!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

27 November 2008 | Suriname, Paramaribo

de titel zegt het al, veel feestjes de afgelopen weken! de vrijdag na mijn vorige blog begon het al, aangezien Timo weg zou gaan hadden we een etentje van hem en nog een meisje die ook zou vertrekken, het bleef natuurlijk niet bij eten alleen, de stad werd ook nog onveilig gemaakt! erg gezellig, erg laat..
het probleem was dat we niet eens echt uit mochten slapen! sinterklaas zou namelijk persoonlijk de volgende nacht langskomen in Suriname om bij ons een cadeautje in de slipper te stoppen. dat vergt voorbereidingen! de winkels sluiten om 14 uur, 13.30 liepen we te duf om normaal te shoppen de stad door.. de cadeautjes waren dan ook niet erg bijzonder..

's avonds hadden we een poolparty, niet 1 met een pooltafel maar 1 met een zwembad! ons oude buurmeisje was jarig en wij waren uitgenodigd. ondanks de dufheid die gedurende de dag niet weg was gegaan hebben we een erg leuke avond gehad!

na een zwaar emotioneel beladen zondag in verband met het vertrek van onze trouwe huisgenoot Timo, begon de nieuwe week.

een rustige week, vol drukte.. veel voorbereidingen voor opdrachten die nog gedaan moesten worden maar redelijk rustig op de werkvloer..

op salsa besloot de instructeur dat we zonder dat we het wisten hadden afgedanst. de semi-1 kan voor mij ook weer afgetekend worden, op naar de volgende cursus!

vrijdags hadden we een etentje bij Nelleke en Johannie, de andere 2 Nederlandse stagiaires op de afdeling. er waren nog wat Surinaamse collega's en 1 had zelfs d'r man en zoontje van 7 maanden mee genomen, je snapt dat hij de hele avond in het middelpunt stond, wat een schatje!!
na lekker te hebben gegeten hadden we een afscheidsparty van iemand uit de straat. we hebben heerlijk gecocktaild en hierna wederom de stad weer onveilig gemaakt.

gelukkig was zaterdag een hopeloos trieste dag waardoor we geen puf hoefden te hebben om naar buiten te gaan. we hebben de halve dag zitten bankhangen, wat een luilekkerleventje!

de volgende dag wilden we toch maar iets actiefs gaan doen. na voor een dichte kerkdeur te hebben gestaan (wat hier heel normaal is aangezien het regelmatig gebeurt) zijn we met Rutger en Oenone (2 huisgenoten) naar white beach geweest. wat een prachtige aanfluiting is dat!! het strand is maximaal 100 meter, je kan ongeveer 30 meter ver zwemmen, er drijven inlegkruisjes in het water (hoe kan zoiets zou in het water belanden?!) en als je wat te eten wilt halen bij de snackbar, hebben ze nog niet eens de helft van wat er allemaal staat beschreven! al met al hebben we een heerlijk relaxed en ook wel erg leuk dagje gehad!

maandag stond ik op de de poort, dat is DE 'spoedeisende hulp' van ons ziekenhuis. helaas was er weinig spoedeisend aan en heb ik niet veel bijzondere dingen gezien. de kinderpoli was dicht dus we kregen ook veel kinderen over de vloer, vet leuk! het sfeertje op de poort was geweldig, er werden continue grappen over en weer gesmeten door de verpleegkundigen en artsen. jammer dat ik er maar 1 dag was! heb echt genoten daar!

dinsdag was het Srefidensie!! oftewel: onafhankelijkheidsdag!
na 3 kwartier op Rutgers deur te hebben geklopt en het hele huis wakker te hebben geschreeuwd behalve hem, ben ik levende getuige dat zombies bestaan! helaas voor hem was hij de enige die de dag ervoor graag de stad in wilde om de optocht te zien dus was hij verplicht om mee te gaan.. arme jongen..

de optocht was leuk om te zien! de rest van het huis had zich ook inmiddels uit bed kunnen slepen dus gingen we met z'n allen de stad in. het was echt leuk!! overal mensen in Surinaamse klederdracht, overal kraampjes, overal eten, heerlijk weer natuurlijk! ideaal!
we hebben de hele dag genoten!

na al deze feestjes zal ik jullie niet verder jaloers maken over dit heerlijke land..

tot de volgende keer!

lies, Sandra

• 27 November 2008 - 18:42

Dino:

Lekkere feestbeest!
    Je geniet lekker!!!
    Leuk zeg!!!!
    Tot snel!!
    feest maar lekker door in dsat mooie land! Ik ben echt niet jaloers hoor :P:P
    xxxxxxxxx

• 27 November 2008 - 20:57

Timo:

klinkt goed!!!

• 28 November 2008 - 09:16

Eileen:

tsjonge lekker hoor leer je wel wat (A)

XXXXXX dikke kus!

• 01 December 2008 - 13:39

Jessica:

He Feestbeest! Gaat lekker daar:P Nog even en dan kan je weer met ons gaan feesten:)

Liefs

• 02 December 2008 - 08:38

Pastor Drost:

Ha Sandra,

Zo te lezen heb je het prima naar je zin...!
    Ik hoop dat je de laatste weken het nog goed hebt.
    Sterkte met de laatste loodjes

• 03 December 2008 - 14:03

Oma:

Lieve schat,
    Wat een geweldig leuk verhaal. zo beleef je nog eens wat en wat een
    schrijverstalent!!!
    We zijn de dagen aan het
    aftellen, dat je weer in ons midden zult zijn.
    Liefs en een dikke knuffel.