i Jane - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu i Jane - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu

i Jane

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 November 2008 | Suriname, Paramaribo

het is niet dat ik hier niet veel doe, het is juist dat ik te veel te doen heb zodat deze weblog iets minder beschreven wordt als in het begin. mijn excuses!

tja, het is bijna onmogelijk om een dag helemaal niks te doen te hebben. zondag was dit voor het eerst het geval. we hebben echt de hele dag voor pampus in de bank gehangen. het beviel best eigenlijk.
je zal je wel afvragen; hoe kan het zo ver komen dat zoiets gebeurt?!

zaterdag was een laaaange dag! we moesten ons 's ochtends vroeg ons bed uit peuteren (5 uur wel te verstaan!) en stonden braaf op tijd op de bus te wachten op de afgesproken plek. maar Suriname zou Suriname niet zijn dus helaas kwam deze slechts een half uur later, ik denk dat dat halve uurtje slaap erg veel had gedaan tegen mijn moeheid..

op naar Berg en Dal! hier aangekomen kwamen we erachter dat onze medereisgenoten die we niet kenden zich erg hadden gestoord dat Laura en ik lekker op dit vroege tijdstip de hele reis hadden zitten kletsen.. stelletje saaie mutsen.. zoals je misschien al opmerkt, die mensen waren niet leuk!! tja, en wat kan je daaraan doen? verder irriteren natuurlijk!

we mochten eerst canopie doen, dit betekend dat we naar een punt op een berg moesten lopen om vervolgens met verschillende kabelbanen naar andere punten te roetsjen. door het oerwoud, langs boomtoppen, ik voelde me net Jane!
hierna maakten we een wandeling met een gids die iets te enthousiast was over de graven van de slaven op de berg. erg leuk, maar na 2 paaltjes heb je het wel gezien aangezien alles er hetzelfde uitziet.

het laatste onderdeel was kajakken. we voeren een stukje de rivier op (Laura en ik samen in een bootje). na veel geworstel tegen de stroom in en een hevig gevecht kwamen wij als winnaar uit de bus, Timo lag in het water! missie van de dag volbracht! helaas was de wraakactie dat wij vervolgens in de bosjes geduwd werden met de kajak..

heerlijk dagje! na een half uur in de bus naar huis gezongen te hebben waren we niet zo geliefd meer in de bus..

eenmaal thuis hebben we 's avonds een spelletje gedaan wat erg gezellig was, iets TE gezellig voor een aantal zelfs..

hierna wilden we nog uitgaan bij de zsa zsa zu, helaas was 1 jongen niet zo slim geweest om zich niet aan de kleding voorschriften te houden, hij had een driekwart broek aan. de grap is dat meisjes waarvan de billen onder de rokjes vandaan komen en de rest er bovenuit komt er gemakkelijk inkomen. ik vroeg de reden daarvan, Suriname is het enige land waar vrouwen meer rechten hebben dan mannen! typisch he!

zondag was het dus lekker luieren en de rest van de week hebben we gewerkt. dinsdag waren Laura en ik vrij zodat we Tracy konden verrassen door haar uit te zwaaien. ik mis d'r nu al..

stage is nog steeds leuk, het einde begint al wel dicht bij te komen hoor!
Salsa wordt nu steeds moeilijker, we moeten draaien, met onze armen zwiepen wat er niet uit ziet en daarbij nog dansen ook. hmm, ik ben benieuwd of het wat gaat worden..

nou ik brei er weer een eind aan, tot de volgende blog!

liefs, Sandra

  • 15 November 2008 - 18:39

    Jessica:

    You go Jane! Je begrijpt natuurlijk wel na al die verhalen dat je de Salsa wel moet laten zien als je terug bent in Nederland;)
    San, je hebt vandaag dé intocht van Sinterklaas gemist!:P

    XX

  • 16 November 2008 - 04:35

    Skattie:

    heeeeeey lieverd!!!!(K)
    ooohw wat is het toch altijd weer leuk jouwn verhalen te lezen:D
    het klinkt erg leuk!!! whahaha..jij over de boom toppen als een aapie!!geweldig!!!!!
    wat houd dat in?! dat het voor sommigen iets TE gezellig was zaterdag:D haha..
    nou ik mail je snel weer!!!
    dikke kus van jasper en meikie!!!xxxxxxxxxx

  • 16 November 2008 - 22:13

    Treeske:

    Hey lieffie,
    Raar om te reageren vanuit NL, maar wat waren we stoer he aan die touwtjes hoog in de bomen. Werden we lekker aan t lijntje gehouden en steeds die bomen maar een dikke brasa geven...had liever een andere boom een dikke brasa gegeven, haha.
    Je moet nog maar lekker veel over je avonturen vertellen nu ik er geen deel meer van uit maak boehoe. Ik moet bekennen dat mijn horloge nog steeds op Suritijd staat. Een klein beetje luiheid en een klein beetje nostalgie. Ik mis jou dikke knuffels ook wel, hier wilt niemand me nu knuffelen omdat ik besmettelijk ben (griep en verkouden), dus voel me erg alleen. Ik ga nu lekker mijn bedje met dekbed in...hmmm!

    dikke brasa

  • 16 November 2008 - 22:30

    Treeske:

    Hey lieffie,
    Raar om te reageren vanuit NL, maar wat waren we stoer he aan die touwtjes hoog in de bomen. Werden we lekker aan t lijntje gehouden en steeds die bomen maar een dikke brasa geven...had liever een andere boom een dikke brasa gegeven, haha.
    Je moet nog maar lekker veel over je avonturen vertellen nu ik er geen deel meer van uit maak boehoe. Ik moet bekennen dat mijn horloge nog steeds op Suritijd staat. Een klein beetje luiheid en een klein beetje nostalgie. Ik mis jou dikke knuffels ook wel, hier wilt niemand me nu knuffelen omdat ik besmettelijk ben (griep en verkouden), dus voel me erg alleen. Ik ga nu lekker mijn bedje met dekbed in...hmmm!

    dikke brasa

  • 17 November 2008 - 16:38

    Tarzan:

    lieve Jane van me!
    Wat was je weer stoer, hoog in die bomen!
    Lekker ding van me!
    Je was me net iets te snel anders kwam ik op je af!!!
    Pas wel op voor die boom. haha.

  • 18 November 2008 - 06:24

    Rinus:

    Hoi lieve Sandra,
    Net je grappige nieuwsbrief gelezen. Je schrijft erg leuk, ligt de hele tijd in een deuk. Wat doe je leuke dingen daar.
    Wat doe je, de salsa?! Nou, dat moet je wel laten zien als je weer terug bent. Niet dat ik weet hoe het moet. Al doe je zelfs een paar gekke sprongen, ben ik al vast onder de indruk.
    Hier is het saaie postzegelweer... Dat ken je wel, hé? Heb van iemand bij Rafaël bijna een meter postzegelalbums gehad en ook nog een hele tas met allemaal enveloppen vol. Wanneer dat ooit uitgezocht is...
    Morgen werkt Martijn weer bij me, het is altijd gezellig. De samenwerking is nu echt super. Het is eerlijkwaar een supergozer. Van Johan horen we erg weinig, het zal wel goed gaan, zullen we maar denken. Sherida en hij zitten deze week op Aruba. Robert die gaat nog door op hetzelfde gangetje, groeit echter als kool.

    Ik ga je groeten, wilde bosmens, want ik moet naar mijn werk. Groetjes aan Laura. We zijn blij dat ze weer gezond is. We hebben een paar keer voor haar gebeden.

    We denken aan en bidden veel voor je!

    Rinus

  • 19 November 2008 - 19:42

    Irma:

    Ha Sandra.
    zozo, wat een mooie verhalen weer!!Super man al die belevenissen. Ook leuk om ze mooi mee te lezen, want je kunt het mooi vertellen!!Maar Zo te horen aan al je verhalen vermaken jullie je nog prima!! En nog wilde plannen op het programma???en nog last gehad van die rare mannetjes???je mag slaan he!!hahaha.aanpakken die lui!!Maar geniet er nog ff lekker van!!doeidoei een dikke X uit Harlingen

  • 21 November 2008 - 15:42

    Johan:

    Halllo schoonzus!!!
    Alles goed? Nu zitten we allebei in een lekker ver en warm landje:D
    In Curacao hebben de vrouwen in het uitgaan ook meer rechten dan de mannen, echt apart.
    Ik mocht entree betalen en werd gefouilleeerd (hoe je dat ook schrijven moet:))En de vrouwen hoefden dat niet:S
    maarja, leuke verhalen heb je. Op mijn hyves kun je af en toe een blog van mij lezen. Ik heb er ook heeeel veel foto's op staan, moet je maar ff kijken. Veel plezier en ik hoor nog wel van je.
    xx Johan

  • 23 November 2008 - 14:59

    Dries:

    ik heb je site gevonden leuk man héé geniet er van xxx dries

  • 25 November 2008 - 20:18

    Tineke:

    he sandra

    gaaf wat je daar allemaal meemaakt!
    hoop dat de rest van de tijd net zo leuk blijft

    grotejes gert en tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 16280

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 31 Januari 2011

Zuid Afrika

11 September 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: