Het paradijs genaamd Trinidad en Tobago - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu Het paradijs genaamd Trinidad en Tobago - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu

Het paradijs genaamd Trinidad en Tobago

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

18 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Trinidad en Tobago, een weekje zon, zee, strand; een weekje genieten!
Helaas was het woord ‘ genieten’ in het begin ver te zoeken. Vanwege een lekke band hadden we slechts 7 uur vertraging op het vliegveld in Suriname. Op een vliegveld zoals Schiphol zou dit niet eens zo heel erg zijn, we zouden kunnen winkelen, kopje thee drinken, die 7 uur zou je in ieder geval nog wel redelijk doorkomen. Helaas is het op Zanderij anders, de winkels gaan alleen open als er vluchten zijn en sluiten direct daarna weer.
Tja, wat doe je dan.. Nadat we tot de conclusie waren gekomen dat 3 stoeltjes naast elkaar toch niet zo comfortabel blijkt te liggen (ondanks dat we nog wel een half uurtje erop hebben kunnen slapen) hebben we om de tijd te doden een kwartetspelletje gemaakt en ons hiermee vermaakt.

Na een lange, lange, laaaaaaaange 7 uur, konden we toch eindelijk aan onze 1,5 uur durende vlucht beginnen!
Eenmaal aangekomen in Trinidad zijn we naar Port of Spain gegaan, de hoofdstad. Hier hadden we een guesthouse geboekt en zijn na ons ingecheckt te hebben, lekker de stad in gegaan. Wat een wonder leek alles! Het was opeens zo westers en modern! Ben benieuwd hoe vreemd Nederland straks weer voor me zal zijn..

De volgende dag was wederom het genieten niet aan ons uitbesteed, we voeren met de ferry vanuit Port of Spain naar Tobago. Je zal denken, wat is hier nu niet genieten aan..? Helaas heb ik tijdens deze reis uitgevonden wat zeeziekte is, in het begin vond ik het geschommel in de boot nog heerlijk, een half uur later stonden Laura en ik samen boven de plee. Verdere details zal ik jullie besparen..

Na een niet-fijne 2,5 uur was Tobago in zicht, wat een plaatje! Hier zouden we zeker de komende 4 dagen wel kunnen genieten!
Zodra we in ons guesthouse aangekomen waren (wat ook niet zo heel gemakkelijk was aangezien onze taxi chauffeur het niet kon vinden terwijl we er zo’n 4x langs waren gereden), zijn we gelijk naar het strand gesprint voor een verkoelende duik in het helderblauwe water. Als je het aan mij vraagt is Tobago het heerlijkste land dat er bestaat!

Tobago is niet alleen ontzettend mooi, de mensen zijn vooral geweldig! Iedereen zegt je vriendelijk gedag (dus niet alleen de mannen!), niemand staat verlegen om een gezellig praatje, ze zijn ontzettend gastvrij en willen vanalles over je weten.
Ook is het erg grappig om te zien dat er niet alleen straathonden zijn, maar hier lopen ook kippen vrij rond! Je kan geen stap buiten de deur zetten of je ziet wel ergens een kippetje. Erg gezellig bij het straatbeeld van Tobago.

Wat wederom erg leuk is in Tobago is het nachtleven. Helaas heb ik dit juist meegekregen toen ik in bed lag en wakker gezongen werd door een of andere valse zangeres die dacht dat ze erg mooi kon zingen. Met wattenschijfjes in de oren (die meer kriebelden dan hielpen) probeerden we toch nog een beetje nachtrust mee te pikken.

De volgende dag was aangebroken, wat is er allemaal in Tobago te doen?! Meer dan genoeg, maar Sandra en Laura hangen toch liever lekker op het strand. Gelukkig bleef het hier toch niet bij en zijn we met een glass-bottom boat de zee op gegaan om te snorkelen bij een koraalrif. Op nog een beetje zeeziekte na was dit heerlijk! Ik heb veel mooie vissen gezien en lekker in de Caribische zee gedobberd.

Zo ging het een heerlijke 4 dagen door; lekker luieren, niks doen, winkeltjes langslopen, strandhangen, rollen in de branding, te apatisch zijn om ook maar iets nuttigs uit te voeren, uit eten gaan en Amerikaanse films kijken in bed.. Wat een leventje!
Helaas kwam ook hier een einde aan en moesten we weer naar huis.. We hadden weinig zin in weer 1,5 uur boven de wc hangen in de boot dus hebben we het vliegtuig genomen. Het enige nadeel hieraan was dat we in Trinidad op het vliegveld alles behalve aansluiting hadden en dus weer een groot aantal uren moesten wachten en vervelen. Ode aan Trinidad; ze hebben hier winkels die wel de hele dag open zijn!


’s Nachts zijn we weer in Suriname aangekomen, een aantal tinten bruiner en met een heerlijke en mooie vakantie achter de rug.
Nu nog een weekje in Suriname genieten en dan zullen we toch echt de voorbereidingen moeten treffen om weer terug te gaan naar huis.

Tot de volgende blog!
Liefs, Sandra

  • 18 December 2008 - 18:50

    Sandra Boender:

    Natuurlijk heb ik ook weer nieuwe, erg jaloersmakende foto's op www.picasaweb.google.com/sandraboender
    kijken dus!!

  • 18 December 2008 - 19:49

    Jessica:

    Klinkt wel chill:D wel zielig voor je dat je zeeziek bent geworden;) Ik wil je nog hartelijk bedanken voor je kaart trouwens!
    Tot snel,
    Liefs

  • 19 December 2008 - 11:04

    Ilona:

    Ha Sandra,
    Marijke is al aant aftellen en kan niet wachten totdat je thuis bent. Ga ik me ff lkkr maken met je foto's. Geniet t laatste weekje!
    Lieve groetjes

  • 19 December 2008 - 11:12

    Treez:

    Eerst even een berichtje hier en dan ga ik je even krabbelen en ook weer even de foto's bekijken. Wat een mens allemaal moet wachten in zijn leven zeg...jullie hebben het aan de lijve ondervonden! Verder geniet ik alleen maar om te lezen wat jullie allemaal beleven...bijna is het voorbij. Hele dikke kus,
    Treesje

  • 19 December 2008 - 16:26

    Meikie:

    aaaaaah ik kotsend hier en jij kotsend op de boot:P hahaha...weet je hoe ik me ook voelde vorig jaar met mij zeeziekheid..haha!!
    nog 5daagjes en dan zal ik mn zwarte neger niet meer los laten!!!lieve skat, lekker genieten nog, je pakketje is al aangekomen nu jij nog:D
    dikke smakkerd van meikie

  • 19 December 2008 - 21:31

    Dino:

    Heerlijk zo'n leventje!! Als je het even zat wordt... dan wil ik best even met je ruilen hoor!
    Beetje jammer dat je zeeziek was maar gelukkig was je niet alleen op de plee :P
    dikke kuzz

  • 20 December 2008 - 10:28

    Timo:

    met pijn heb ik dit gelezen, grr wat had ik graag boven die plee gehangen! eindelijk heb ik weer vakantie en weer tijd om me comp aan te zetten haha!

  • 21 December 2008 - 14:02

    Mama:

    Ik heb weer heerlijk genoten van je avonturen!
    Ik zal het haast jammer vinden om dit alles niet meer te lezen, maar liever heb ik je lekker in m n armen om te knuffelen!!!
    Blij dat het bijna zover is.
    Geniet van de laatste paar daagjes warmte! Daarna houden wij je wel warm.
    Veel plezier nog en groetjes aan Laura.
    Veel liefs en een dikke kus mama.

  • 21 December 2008 - 16:44

    Lauwsiepauwsie:

    hee lieve Pan!!
    zo te lezen vermaak jij je prima!!;)
    en stiekem ons een beetje jaloers maken met je bruine kleurtje he;)
    nou lieverd ik ga woensdag al je bruinheid eraf knuffelen:D
    ik zie je woensdag!!
    Kusjes Laura(k)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 16278

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 31 Januari 2011

Zuid Afrika

11 September 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: