Odi Odi Sranan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu Odi Odi Sranan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu

Odi Odi Sranan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

23 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Na 3,5 maanden is het nog toch echt voorbij… Het avontuur ‘Suriname’ is afgelopen en Laura en ik moeten weer terug naar huis.
De afgelopen week zat natuurlijk vol met laatste feestjes, laatste typische Surinaamse dingetjes eten en alvast afscheid nemen van veel mensen. Het was niet altijd een hele leuke week dus.
Suriname zelf zat wel vol met leuke dingen; De stage in het ziekenhuis, de gezelligheid met een aantal collega’s buiten het ziekenhuis om, de verjaardag van Kawita, Bigi Pan, Brownsberg, Derde Brug, White Beach, Braamspunt, Fietstocht in Commewijne, onze vakantie in Trinidad en Tobago, de Salsalessen en natuurlijk alle geweldige mensen die we hier ontmoet hebben! Ik kijk terug op een ontzettend gezellige tijd waarbij ik ook veel geleerd heb (niet alleen in het ziekenhuis).

Na al deze weken ben ik ook een heleboel dingen zat aan Suriname; de eeuwig fluitende, roepende en sissende mannen op straat en overal, de bemoeizucht van de mensen op straat, het verkeer even een voorbeeldje:
Zoals je weet is de toeter alleen voor gevaarlijke situaties in het verkeer (lees het theorieboekje maar na). Ik heb gemerkt dat in Paramaribo wonderbaarlijk veel erg gevaarlijke situaties bestaan;
- een bakra meisje zit op de fiets
- 2 bakra’s zitten op de fiets
- meerdere bakra’s zitten op de fiets
- de ene bakra probeert de andere in te halen

- het stoplicht staat al een kwart seconde op groen en degene vooraan rijdt nog net niet
- het stoplicht staat al een halve seconde op groen en de 1 na voorste rijdt nog net niet
- het stoplicht staat al driekwart seconde op groen en de 2 na voorste rijdt nog net niet
- de hele rij is aan het toeteren dus doen de anderen ook maar gezellig mee..
Dit zijn een paar kleine voorbeeldjes, in het echt is het nog veel erger!

Suriname is een geweldig land om eens geweest te zijn en zelfs deze laatste irriterende dingetjes maken het land uniek. Een aanrader om heen te gaan is het zeker!

Momenteel zit ik in een sfeerloze kamer waar alleen een bed, lege kasten en een grote volle koffer in staan.
Vandaag om 20.00 uur zal ik dit heerlijke land verlaten om 9 uur later iedereen in Nederland weer te kunnen zien, waar ik natuurlijk ook wel erg veel zin in heb!

Lieve mensen, dank jullie wel voor alle lieve berichtjes hier op deze site en natuurlijk ook de interesse in mijn verhalen. Ook bedankt voor de kaartjes die ik gehad heb!
Ik zie jullie weer over een paar daagjes!

Veel liefs, Sandra

  • 23 December 2008 - 15:59

    Nicolette:

    Een goede terugreis en geniet van alle mensen hier!

    Tot in de kou;)

  • 23 December 2008 - 16:02

    Tinus:

    Tot strakjes schat!!!

  • 23 December 2008 - 16:45

    Tracy:

    Tja...ik weet van mezelf dat ik die laatste uren echt heel raar en toch best klote vond. Maar je kan lekker kerst dicht bij je mannetje en je familie zijn. Hele fijne reis (al zou je dit denk ik niet meer lezen, of is je laptop nog niet ingepakt?) en ik hoop dat je een beetje kan slapen in t vliegtuig.

    dikke knuffel
    Treez

  • 01 Januari 2009 - 10:44

    Marleen:

    Hallo Sandra,

    Ik wil ook heel graag stage gaan lopen in het diakonesse ziekenhuis. Kun jij me helpen met bijvoorbeeld wie ik moet contacteren? Degene die over stages gaat. Misschien heb je nog wel een e-mail adres?
    Hoop een reactie van je te krijgen.
    Groetjes,
    Marleen
    marleenvanderhorst@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 16284

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 31 Januari 2011

Zuid Afrika

11 September 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: