zuster Sandra spreekt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu zuster Sandra spreekt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu

zuster Sandra spreekt

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 September 2008 | Suriname, Paramaribo

na een heerlijk weekend en 'werk'week is wederom het weekend weer aangebroken.

vorig weekend zijn we in plaats van de colakreek naar de 3e brug gegaan. dit is ongeveer hetzelfde als de colakreek, het water is zo donker als cola en het is puur genieten! we hebben onze hangmatten tussen een paar bomen geplant en hebben ons hier heerlijk relaxed in geinstalleerd. na een dagje genieten zijn we met een hele hoop Nederlandse studenten uit eten geweest bij de Javaan. het was erg gezellig en hebben na veel gezweet door het veel te veel aan pepers, nog met een paar een lekkere mojito en wat andere cocktails gedronken. wat een heerlijke dag!

maandag begon de echte werkweek, ik begin de afdeling al een beetje te leren kennen op de namen van alle zusters na, wat een rotdingen zijn dat zeg! patienten zijn niet zo moeilijk om te onthouden want die blijven toch in 1 bed liggen maar op de gang kom je weet niet hoeveel zusters tegen die je nog eens uit elkaar moet houden ook! degene die mij een beetje kent weet dat dit een ramp is voor mij aangezien ze allemaal zwart zijn dus ook allemaal op elkaar lijken..

de patienten zijn lief op natuurlijk een aantal te veel flirtende rotte appels na die het werk natuurlijk ook wel heel erg grappig maken!
ik moet wel erg wennen aan het feit dat zelfs collega's me aanspreken met 'Zuster Sandra'! is het niet afschuwelijk?!

woensdagavond hadden we een etentje voor de hele gongrijpstraat studenten gehouden in onze achtertuin. was een mooi feestje: Tracy en ik met 16 bakken bami en nasi door de stad fietsen, Timo was met een aantal porties roti het verkeer onveilig aan het maken. het was super gezellig! helaas kon het niet lang duren omdat -jaja- Yes-R in town was en de meesten voor de show er heen gingen. natuurlijk piekerde ik er niet over om te gaan, ik mag zo Hollands zijn als de pest maar voor Yes-R pas ik keihard!

toch gingen de laatsten om half 12 weg, dit lijkt best vroeg totdat je ziet dat je tuin veranderd is in een puinhoop en je over 6 uurtjes alweer je bed uit moet. we hebben het dan natuurlijk ook niet opgeruimd.

met een enigszins brakke kop ben ik de volgende morgen op stage verschenen. de dag duurde redelijk lang, vooral toen ik samen met een collega naar een lezing ging en het over iets ging waar onze afdeling niets maar dan ook echt niet mee te maken heeft; vroeggeboorten. echt iets voor personeel van de mannen intern.. ik had dan ook veel moeite met het open houden van mn ogen..

morgen gaan we naar Bigi Pan, hier gaan we kaaimannen zoeken. brr griezelig! we gaan met een aantal Nederlandse stagiaires, t zal vast super gezellig worden!

nou in de hoop dat ik de volgende blog ook nog kan schrijven zonder een aantal lichaamsdelen te missen zeg ik jullie maar weer vaarwel!

liefs, Sandra

  • 26 September 2008 - 18:02

    Meer:

    haha ziet er goed uit kind;)! prachtig, ik zie je al helemaal fietsen daar!!
    maak er nog een mooie tijd voor k stuur je binnekort even een mail!
    dikke kus, mis je poppie! xxxxx

  • 27 September 2008 - 21:53

    BOTJE EN MEIKIE:

    hier je lieve zussie en zwager:)
    klinkt allemaal erg relaxed:)
    yes r ?? dat is toch hartstikke leuk:P:P
    is die bende nu wel opgeruimd??anders vind je straks weer een beest in je bed:p
    ik mail je snel weer ff (heb drukke week gehad nl)
    dikke koude knuffel en kusjes van jas en marij!!!mis je!! houden van je!!!

  • 28 September 2008 - 13:08

    Coby:

    fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben met elkaar en in het ziekenhuis! groetjes Coby

  • 28 September 2008 - 17:17

    Laura:

    haha dus dat doe jij daar allemaal..alleen maar feesten;)
    heb bijna alle adressen hoor;)
    mis je lievie!!
    Xx Laura(K)

  • 28 September 2008 - 23:34

    Daniëlla:

    Heey San!

    Bigi Pan, dat is hier om de hoek! Hadden we even wat eerder moeten weten, kon je zo op bezoek komen bij ons! Helaas, volgende keer beter!

    Liefs Daniëlla (en natuurlijk Heleen)

  • 29 September 2008 - 17:58

    Jessica:

    Haha nepneger!
    Beetje niet naar Yes R gaan, is dat nou een echte hollander!
    Het klinkt zwaar werken daar in t ziekenhuis:P
    Heb je al foto's van het ziekenhuis??
    Xx Gassan

  • 18 Oktober 2008 - 13:53

    Rinus:

    Hoi, lieve Sandra!
    Ik heb net al je avonturen achter elkaar gelezen. Wat kan je grappig schrijven, zeg! Sommige dingen ZIE ik gewoon voor me. Je maakt ook wel leuke dingen mee. Dit zal je de rest van je leven bijblijven, geniet er maar lekker van!
    Ben gisteren eindelijk aangekomen vanuit Australië. Het project werd iedere keer weer verlengd. Ben zo bruin als een inwoner van Suriname, maar geniet het toch weer erg om thuis te zijn. Het is genieten lekker van "je boy" en de andere jongens en van Tetsje. Ik heb iets leuks mee gebracht voor je, kom dus maar gauw terug.

    Ik houd je site in de gaten en hoop dat gauw weer iets te vertellen heb.

    Veel liefs,
    Rinus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 16284

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 31 Januari 2011

Zuid Afrika

11 September 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: