Noemen ze Dat verplegen?! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu Noemen ze Dat verplegen?! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sandra Boender - WaarBenJij.nu

Noemen ze Dat verplegen?!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 September 2008 | Suriname, Paramaribo

onder het genot van een straathondenconcert voor de deur en met een biologische klokloze haan die de hele nacht door kukelekuut zit ik hier lekker relaxed op m'n kamertje, druk bezig met het bedenken van een fascinerend verhaal over al mijn Surinaamse avonturen.

jaja, het is allemaal wat hier..
vandaag had ik mijn 1e stagedag in het ziekenhuis. ik sta op de mannenafdeling intern (ik heb van een patient al een spoedcursus Shranantongo aangeboden gekregen, wat natuurlijk wel bij hem thuis moest plaatsvinden. helaas voor de man heb ik het vriendelijk afgewezen..). het is op het eerste gezicht best gezellig.
wat ze hier hard werken noemen hoop ik niet dat dat in Nederland ook hard werken is, anders stop ik acuut met deze opleiding! je wast 's ochtends namelijk een paar mensen, rommelt wat in het rond en je gaat vervolgens op een stoel zitten in de gang om te kletsen. zo gaat het bijna de hele dag door.. natuurlijk was dit mijn eerste dagje en voelde ik me een of andere stuntelige dombo met een stuk of 5 linkerhanden niet wetend wat te doen, natuurlijk wel wanhopig naar belachelijke klusjes zoekend zoals watjes oprollen en dit vervolgens nog verkeerd doen ook, maar zelfs ik heb ik de gaten dat dit niet hard werken is!
ik heb gewoon bijna zin om met m'n opdrachten bezig te gaan! nou als je me een beetje kent, weet je dat het dan niet heel erg snor zit..

maargoed, ondanks dat heb ik wel zin in de stage. hiervoor kwam ik immers!

vanavond hebben we het voor de verandering eens luxe gedaan, we zijn bij 1 van de beste restaurants van Paramaribo gegeten. het was dan ook wel erg lekker en we waren alsnog minder kwijt als in Nederland..
gisteren durfden we het aan om echte Surinaamse pindasoep te eten! nou dit was alles behalve een succes, het was meer een smaakloze, waterige pindasaus met ongelofelijk ranzige vleesbrokken erin waarbij je als je het proeft bijna niks anders kan doen als het gelijk weer uitspugen. wat we natuurlijk ook gedaan hebben.. nee, dit eten we nooit weer!

vanavond gaan we voor het eerst stappen in Paramaribo. ik ben best benieuwd hoe het zal zijn en of het heel erg anders is als in Nederland. zaterdag hebben we een dagje naar de colakreek in de planning, dat is een meertje in de buurt van Paramaribo waarvan het water de kleur heeft van cola. hier gaan we lekker relaxen en zwemmen!

nou ik vind het wel weer best geweest voor deze dag, ik hoop dat jullie weer een beeld rijker zijn van mijn belevenissen in Suri.

liefs, Sandra

  • 19 September 2008 - 10:03

    Tinus:

    Hey Lieverd wat een leuke verhale!
    Je hebt et egt dik naar je zin daaar!
    Hoe was het uitgaan gister avond?
    vanavond spreek ik je weer:D
    ik hou van je!
    Smak tinus

  • 19 September 2008 - 11:39

    Mikey:

    heey Sandra.. stage in het buitenland? doe maar luxe, haha
    zo te horen is dat harde werken daar wel iets voor mij! leuke foto`s van de omgeving ook trouwens. Ik zal zo af en toe je foto`s nog wel komen bekijken ;)

    Groetjes Michael

  • 19 September 2008 - 12:09

    Kim:

    Hee meissie!

    Wat kun jij leuk schrijven zeg;) Chill hoor, zo stage lopen! maar wel hopen dat het nog iets spectaculairder wordt voor je.. Staat Laura bij je op de afdeling of staat zij ergens anders? Succes met al die vieze mannetjes:P Maar daar weet jij wel raad mee denk ik;) Ik ben benieuwd hoe het uitgaan daar was gisteravond en hoe je tweede dag stage is(?) Ik ben vandaag op Windesheim geweest, ik ga helemaal quitten met Journalistiek en het komende halfjaar mijn economie onwetendheden een beetje bijwerken zodat ik in februari kan beginnen met.. jaja: Communicatie! Daar ga ik echt heel goed begeleid worden denk ik.. het klinkt in ieder geval allemaal erg positief! beter dan op die rotschool in Utrecht:P Maargoed, tegen die tijd ben jij alweer lekker terug! We missen je wel hoor allemaal. Ik was maandag nog even in de stad met merel toen we je moeder, oma, zus en zusje tegenkwamen. Ze zeiden dat het wel erg stil was in huis!
    Nou, ik ga even je foto's checken.. Ik dacht ik stuur je nu eens een reactie op je blog ipv een krabbel!
    Nou meis, hou je goed en heel veel plezier nog daar!

    Dikke knuffel van mij

  • 28 September 2008 - 23:40

    Daniëlla:

    Iehh, die pindasoep, goed dat we dat vast weten! Bami met satesaus was bij ons ook vies!

    Ehh, ja wij zitten ook de hele dag op een stoel te kletsen met collega's en dan vinden ze het ook druk soms. Haha, herkenning zeg!

    Xie jullie vant weekend!
    Lijkt ons gezellig!

    Liefs Daniëlla (en Heleen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 16282

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 31 Januari 2011

Zuid Afrika

11 September 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: